ÚVOD DO ASHTANGY II.

Po úspěšném dubnovém workshopu Úvod do ashtangy I. nás v září čeká druhý workshop ashtangy s Denisou Sengerovou...

Workshop Úvod do Ashtangy II. je vhodný pro začínající a mírně pokročilé studenty. Workshop navazuje na Úvod do Ashtangy I., podmínkou účasti však není absolvování předchozího workshopu, pouze je výhodou. Podrobně si vysvětlíme pozice první série ashtangy, konkrétně pozice v sedě (pozice ve stoje jsme probrali v prvním workshopu) až po Navasana a závěrečné pozice Urdhva Dhanurasana (most), Sarvangasana (série svíček) a Sirshasana (stojka na hlavě). Ukážeme si modifikace a postupné kroky, aby praktikující měli možnost najít způsob a návod jak se do pozic bezpečně dostat a mohli na pozicích pracovat za pomoci učitele nebo samostatně doma.

Přiblížíme si techniky metody ashtangy, ujjayi dýchání, držení bandh (energetické zámky v těle), drishti (místo pohledu v každé pozici) a vinyasy (přechody mezi pozicemi). V teoretické části se zaměříme na jógovou filosofii, koncepty Jógových Suter, yami a niyami, 8 částí jógy a praktické poznatky z praxe.

Ashtanga jóga je jeden ze stylů jógy populární po celém světě. Vyznačuje se dynamičností, kterou přináší integrace vinyas (proskoky) mezi jednotlivými ásanami. Slovo ashtanga se dá přeložit jako "osm větví" nebo částí, které jsou morálním a etickým kódem, popsaném v historickém textu Patanjaliho Jóga Sutrách. 

Fyzické pozice (ásany) mají v ashtanze přesnou strukturu, navazují na sebe a jsou provázány vinyasami. Ashtanga má šest sérií, které na sebe také navazují. Každý student začíná od první série (Primary Series), která se také nazývá Yoga Chikitsa = jóga terapie. Většina studentů stráví celý život praxí první série, díky její fyzické obtížnosti a nárokům na flexibilitu. Avšak první série je komplexní cvičení.

Důležitou součástí pozic (ásana) je správné dýchání (ujjayi), zapojení energetických zámků v těle (bandha) a hledění do jednoho místa (drishti). Jóga je mnohem víc, než jen ohýbání těla a schopnost udělat most, provaz nebo stojku na hlavě. Pokud cvičíme pravidelně, jóga nás nutí zamyslet se nad našimi hodnotami, nutí nás přemýšlet nad tím, kdo jsme, jak vidíme sami sebe, svojí identitu a jak si myslíme, že nás vnímá okolí. Jóga v nás vyvolá vnitřní změnu, která vede k transformaci. Fyzické pozice (ásany) způsobují vedlejší účinek: čištění těla od toxinů, zbavení se přebytečného tuku, vyléčení nemocí a uzdravení starých zranění. Avšak opravdový význam jógy leží ve schopnosti lépe vnímat sám sebe skrze fyzickou námahu, což nám pomáhá k osvobození našeho vědomí od starých, navyklých způsobů myšlení, žití a chování (samskara).

První zkušenost, kterou většina lidí, kteří vyzkouší ashtangu má (a zůstanou nějakou dobu u cvičení), je fyzická. Praxe ashtangy vyvolá hluboké čištění kardiovaskulárního systému skrze silné pocení - detoxifikace, pokud je praxe prováděna správně. Společně s ujjayi dýcháním a koncentrací mysli nastane vnitřní čištění. ​Ashtanga testuje hranice naší mysli a těla. Dohromady s pranayamou a meditací nám otevře dveře k hlubokému spirituálnímu procesu.

O lektorce:

Denisa Sengerová je zatím jediným učitelem v Čechách a na Slovensku autorizovaným KPJAYI (K. Patthabi Jois Ashtanga Yoga Institute) učit tuto metodu. Každý rok jezdí do Mysore, Indie, praktikovat se svým učitelem Sharathem Joisem. V Praze má vlastní shalu, SHALA Prague, kde učí ashtangu tradičním způsobem mysore lekcí. 

KDY:  sobota 21. 9. 2019   14:00-18:00

KDE:   Krašovská Aktivity centrum Plzeň, Krašovská 1696/30

CENA: 600,- Kč při platbě do 31.8. 2019 / 700,- při platbě později nebo na místě

Počet míst je omezen, neváhejte proto s přihlášením. Vaše místo bude rezervované až po zaslání platby na účet.

Bankovní spojení pro platbu: 670100-2208500521/6210.